Diensten

Vormvorm geeft vorm aan visuele communicatie

Vormvorm richt zich op vormgeving vanuit een visuele communicatie. Visuele communicatie is nadenken over wat er verteld wordt met wat er zichtbaar is. Visuele communicatie is dus doelgericht communiceren met alles wat door u en uw klanten gezien kan worden, bijvoorbeeld:

  • Een visuele identiteit, een corporate identity, huisstijl, website, kleding of berichtensysteem voor op schermen!
  • Een ruimtelijke identiteit; passend bij de visuele identiteit, een balie, inrichtingsconcept voor een hal, indeling voor een nieuw kantoor of zelfs een compleet nieuwe werkplek!

Volgens ons werkt het echter het beste als al deze afzonderlijke elementen geïntegreerd worden in een totaalconcept waarbij over alle elementen nagedacht is richting een einddoel, bijvoorbeeld het vergroten van uw zichtbaarheid of het veranderen van uw strategische marketingpositie.


Volledige Visuele Communicatie

VORMVORM is gespecialiseerd in het overzien en aansturen van de volledige visuele communicatie.
Dat betekent dat we consulteren en adviseren op alle gebieden van visuele communicatie. Wat houdt dat zoal in?

Concept Visuele Communicatie

Het bedenken en uitwerken van een concept, een uitgangspunt waarmee uw organisatie zichtbaar wordt en waarmee we de identiteit van uw organisatie naar buiten gaan brengen. Daarbij nemen we alle van te voren bepaalde uitingsvormen mee in het concept. Denk daarbij aan het logo, een website, huisstijl, folders, bushokjes-reclame, film of spandoeken. Maar daar houdt het niet op. Bij VORMVORM wordt in een visuele communicatie concept ook nagedacht over uw ruimtelijke uitstraling. Denk daarbij aan een logo op uw gebouw, een indeling voor uw kantoor, een balie, kleding, of zelfs een complete revitalisatie van uw gebouw. Er komt veel kijken bij het ontwikkelen van een goede strategie voor de visuele communicatie, zoals het bepalen van een einddoel en bijbehorende wensen, nadenken over de doelgroep en het opstellen van een plan van aanpak.

Visuele Identiteit

Met een visuele identiteit kan een organisatie vertellen wie ze zijn. Door vanuit het concept en vormtaal en beeldtaal te kiezen, kunnen wij uw organisatie helpen zich op een precieze wijze visueel te presenteren. De middelen waarmee we uw organisatie van een visuele identiteit voorzien zijn kleur, vormtaal, beeldtaal, fotografie, lettertype en uitstraling. Een visuele identiteit vormt de basis voor de gehele visuele communicatie.

Website

Websites zijn in de afgelopen jaren van functie veranderd, van digitale folder naar interactieve applicaties waar bezoekers van uw website op zoek gaan naar informatie, maar zelf ook iets willen toevoegen. Deze verschuiving is een kans om nog beter met uw bezoekers te communiceren. Zo kan een website beter aansluiten bij de wensen van uw bezoekers en aantrekkelijker gemaakt worden. En dat leidt tot meer verkoop, meer contactverzoeken of leads, meer klanten en uiteindelijk meer omzet.

Interieur

Het interieur van uw organisatie is een verlengstuk van de visuele identiteit en potentieel het krachtigste element van een visuele communicatie. Een interieur communiceert, net als een website, folder of film. Een interieur beidt daarnaast een beleving. Uw klanten, bezoekers en medewerkers kunnen de identiteit van uw organisatie zien, ruiken, voelen en beleven. Als het interieur een naadloze extensie is van de visuele communicatie valt alles op zijn plek en is uw interieur een visitekaartje van uw organisatie! Deze manier van denken over het interieur noemen wij het responsive interieur, een knipoog naar de website techniek waarbij pagina's zich aanpassen aan het apparaat waarop dat getoond wordt. Een responsive interieur past zich aan aan de wensen en behoeften van de gebruiker, bezoeker en opdrachtgever en ondersteunt de processen waar nodig. Dit leidt tot een betere sfeer, prettigere werkomgeving en meer productiviteit.


Meer weten?

Bent u geïnteresseerd in wat we voor uw organisatie kunnen betekenen?
Neem dan direct contact met ons op!
We maken graag een afspraak wat we voor u kunnen doen en hoe we dat het beste kunnen doen.

Ik ben geïnteresseerd!